Dla chorusków jeszcze raz :)


Wzięliśmy w ciemno, bo taki sezon chorobowy (w tym klimacie niedawno pisałam o Janoscha Ja ciebie wyleczę). Z okładki się dowiedziałam, że to coś z tv, ale my oczywiście nie znamy. Ale Krzysiul zachwycony, a ja miło zaskoczona. Fajna seria!


Charlie i Lola to rodzeństwo, niekoniecznie typowe, bo jakoś tak się nie kłócą ;) Więcej nawet: kiedy Lola naprawdę niedobrze się czuje, Charlie z dużym zaangażowaniem opiekuje się chorą siostrą, mimo że umówił się z kolegą i spieszy się na mecz. Przynosi jej ciastka i różowe mleko, wymyśla atrakcje, opowiada o zarazkach.


Niby nic specjalnego, ale marudząca Lola, refren naprawdę niedobrze się czuję oraz zabawne, a jednocześnie bardzo realistyczne opisy samopoczucia chorej dziewczynki czynią z książki interesującą lekturę. Zakończenie też jest śmieszne, chociaż Krzysiul nie załapał żartu ;) Przede wszystkim jednak podoba mi się całkiem zwyczajne rodzeństwo w całkiem zwyczajnych sytuacjach. Tę część musieliśmy już oddać, teraz mamy w domu Ruszający się ząb, mam nadzieję, że uda nam się też znaleźć inne, bo jest tego trochę.

Książka jest bardzo fajna graficznie. Trochę prostego rysunku, trochę kolażu, kontrastowe kolory, zróżnicowane strony: normalne scenki przeplatają się z nierealistycznymi. Coś całkiem innego!






Lauren Child, Charlie i Lola. Naprawdę niedobrze się czuję
Oprawa twarda
Stron: 24

Wydawnictwo Media Rodzina


Znajdziesz mnie też na Facebooku

4 komentarze:

  1. Znamy to rodzeństwo - są super, ale my z TV, książeczek nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę serię (kreskówka jest po prostu świetna). od razu chce mi się śpiewać: Słoneczko w kapeluszu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba muszę poszukać, kiedy to leci, bo nadal nie widzieliśmy żadnego odcinka, a tylko przez dwa tygodnie jeszcze mamy tv ;)

      Usuń
    2. Na cbeebes (Jezu, nigdy nie wiem, jak się to pisze)

      Usuń